Nysnö, nyvättar och husdjur

Så har då två trötta vättar sett dagens ljus. Som om det inte skulle räcka med att räkna maskor, få till fingrar och tova mössor. Dom ska förevigas på bild också. Jag börjar i sovrummet. Vart ska inte en trött vätte ligga om inte i sängen



Det är bara det att katten Oskar har legat där hela eftermiddagen och ville vara med på bild

 

Så jag bestämmer mig för att rymma upp en våning och försöka där


 

När jag inser att där låg nästa katt, nämnligen katten Jansson. Även han blev väckt och nyfiken

                                               
 


Vid det här laget har jag gett mig en smula och inser att kattorna går i första hand vare sig jag hade tänkt det eller inte..


 


När kliandet räckte och matskålen lockade var det till att skynda sig.


 

Ibland får man acceptera att vi bor några stycken tillsammans, med olika sätt att se på livet. Då vore det skönt att kunna ta tillvaron som dessa. Med lugn och ro. Ha det gött i allt det vita som nu ramlar ner från himlen....