Choklad, pärlor och avdammad ros

Ja så ligger det till. Jag älskar choklad. Speciellt mörk med någon form av fyllning.Men så har det ju varit något som kallas för nytt år och med den något så dumt påhitt som nyårs löfte.. Jag gav inget så där.. högljutt men inom mig tänkte jag att det skulle vara kul att se om man kan hålla sig från choklad.. ett tag.. några månader eller varför inte ett år? Godis i största allmänhet? För är det något jag tycker är "oskönt" så är det när man vaknar vid ett på natten med ett hjärta som bankar och ögon som inte förstår hur man blundar. Och julen gjorde ju sitt till. Bara en chokladbit till. Det är ju inte så många bitar kvar så..
 Jag föddes helt utan karaktär, vad gäller sötsaker
 och jag gör det inte lätt för mig heller. Jag sätter igång och virkar en hel choklad ask



Med riktigt tjejig utsmyckning. Pärlor och spetsar och en romantisk ros. Den romantiska rosen fick äntligen en mening med sin tillvaro. Efter att ha legat i ett syskrin 12 år var det nog skönt att få pryda någonting.. En "kan ju vara bra att ha grej som blev en bra att ha grej"



Nu får jag frossa hur mycket jag vill. För hur jag än försöker kommer pralinerna inte smaka gott. Men bättre än inget alls- ögongodis!