Sol, ägg och sandstrand

Påsken 2013 går nog till historien som en av dom soligaste, härligaste, fjäder helgerna som varit.. åtminstone i mitt vuxna "komihåg" liv. Det kallas för lyx att öppna dörren, spänna på sig skidorna och bara uppslukas av fjällvidder så långt ögat når. Mina tankar gick förstås till min ängel pappa som gav mig detta underbara arv. Han har säkert skidat många, många mer mil än mig på dessa vidder. Jag undrar om han blev lika fascinerad som jag?

                                                                              


 Att varje morgon vakna av att solen sticker i ögonen är underbart efter en lång, kall vinter.

                                     
                                                                                    


 Batterierna blev minst sagt laddade och köket det var under bar himmel hela påsken. Grillen lyste röd hela helgen

                                                                                  




På väggen har jag  tavlor i akvarell som jag målade för många år sedan. Något som jag måste träna på igen känner jag.  Med kinder som blossade av solbränna, kände jag värmen i sanden och svedan av en dag i den somriga solen

                                                                                       
 
 


Nästa vistelse här blir definitivt grönare. Inte ont det heller men... knotten, myggen...........