söndag 26 januari 2014

Storoxen Hälge!


Vänner är bra att ha. I alla lägen. Vänner ger mig inspiration. Utan dom skulle jag antagligen sitta där med min virkkrok och garnnystan och stirra ut i det blå. Hälge. Den här gången ett önskemål om en Hälge modell större.




En Hälge som ska sitta i soffan framöver. 55 cm över havet, så lång blev han.



Ett nytt test ska det bli med ett ännu tjockare garn. För vill hon ha en stor Hälge, ska hon få en stor Hälge. Ja vad vore världen om inte vänner och garn fanns.. Ha det!

12 kommentarer:

  1. Superfin! Får man fråga om du har något mönster som du vill dela med dig av?

    SvaraRadera
  2. Den är jätte fin å även jag frågar om du har ett mönster du vill dela eller sälja

    SvaraRadera
  3. Vilken jättefin älg! Super!

    SvaraRadera
  4. Tack och bock. Ja nu har jag lovat att lägga ut beskrivningen bara jag får till den så det går att förstå av andra och inte bara av mig. Istället för pengar vill jag som vanligt att ni skänker en slant till cancerfonder vid tillfälle/ Irene

    SvaraRadera
  5. Jag bara ÄLSKAR Hälge! Helt underbar!

    SvaraRadera
  6. Anette Gustafsson30 januari 2014 01:10

    Supercool!

    SvaraRadera
  7. åh snälla vill du skicka mönster till mig med. Jag brukar visserligen ändå skicka bidrag till cancerfonden emellanåt har så många släktingar som tagit från mig för tiden pga de sjukdomen. Kan inte skickas nog med bidrag till dessa fonder och även diabetesfonden som också gör ett viktigt arbete

    SvaraRadera
  8. Ja det känns som en droppe i havet men många bäckar små! Jag ska lägga ut beskrivningen på Hälge här så fort jag hinner så ser du den här :)

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  10. Hej :) Jag heter Susanna och kommer från Österrike. Jag stötte på den här sidan via nätet när jag sökte efter bilder av Hälge^^ Jag har varit i Sverige väldigt ofta, faktist nyligen i december för att ha praktik som logoped i Skellefteå. Och under de gånger som jag varit i Sverige blev jag stor fan av Hälge!! Då jag tycker om att virka skulle jag också gärna prova att virka din Hälge :) Finns det möjlighet att få mönster till den? Jag läste i dina senaste kommentarer att du skulle gärna att man skänker lite till cancerfonden. Jag skänker fakstiskt då och då till den österrikiska cancerfonden och när jag var i Skellefteå i december skickade jag ut cancerfondens julkort från en av deras julkortboxer. Det är också ett stört ärende av mig eftersom min mamma dog av cancer.
    Hälsningar från Wien,
    Susanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Susanna. Om du kikar på beskrivningar på startsidan så hittar du beskrivningen på älgen. Lycka till!

      Radera
    2. Tack så mycket! Vilka fina saker du gör!!! :)

      Radera