Dagar som blev till månader

Som sagt, dagarna som blev till månader. En blogg som står tom. Det får jag ändra på så här kommer en samling med saker som blivit till under månaderna som gått.

Jag får börja i november när julen nalkades. Tänkte mig en tomte som dekoration på julbordet, en trevlig bestickbärare och present. Dom är virkade i bomullsgarn och går fort att göra

                                                                                 


Av samma beskrivning blev det fler

                                                                         


En del julklappar blev det förstås. Jag älskar att skapa, att göra färdiga alster av det som dyker upp i fantasin. Så det blev en Pippi med Herr Nilsson och några strumpor till små kalla vinterfötter

                                                                                

Den dockan blev så som jag ville. Hon finns med överallt och har blivit just den vän som får ta både ris och ros i en liten flickas liv. 










Så julklappar för dom vuxna och blunda ni som är pryda ;)

                                                                                 
                                                                                 




Jag är ju barnsligt förtjust i nallar och det blev några sådana med

                                                                                   

Dom är virkade på fri hand, jag hoppas jag hittar igen mina kråkfötter till beskrivning för jag gillar dom

En lite annorlunda beställning dök upp och den var jag ju tvungen att försöka få till

                                                                                 

Monteringen fick dom göra själva och jag kan förmedla att ägarinnan blev nöjd och belåten

Så handarbeta på därute och släpp fram fantasin