Koko som en gök,vättar och födelsedagsbarn

Vaknade en morgon av vår kära gök. Han har nog ett favorit träd för när sommaren närmar sig hörs hans ivriga ko koande, alltid från samma håll. Östergök = tröstergök. Ja det känns bra efter vintern med två älskade som gick bort. Nu känns allt lite bättre, dagarna här uppe i norr blir längre och längre för att till slut utplåna nattens mörker. Jag älskar att vara nattuggla den här tiden på året, kanske därför jag fått lite inspiration med mina "gubbar" igen.

 Först ut en karaktärsdocka till en som fyller år.

                                                                               



Det är alltid en utmaning och egentligen är det ju bara den det berör som kan säga om den blev bra eller inte. Hur som haver så har jag väldigt kul när "personens" drag ska tas fram.. på något vis

Änglar har det också blivit några av. Längesen jag tänkte på att göra just änglar

                                                                             

Visst kan änglarna ha jeans  


En trötter liten ängel




Älskar den här ullen med långt hårsvall, passar änglar tycker jag

Vättarna får ej glömmas förstås.

                                                                              

Kattor är stora

Säkert farliga


Blev lite trött den här med


Och fundersam



Tur någon är vaken så det blir någon ordning
Det var allt för denna gång vare sig man tror på vättar eller ej.. Ha det gott