Balder,Siri och villkorslös kärlek

Efter mars blev mitt liv sig inte riktigt likt. Det blev tomt, innehållslöst och väldigt deppigt. Balder min trogne blandrashund och följeslagare sen 12.5 år gick bort i en elakartad cancer som gick väldigt fort.

                                                                           

 Jag behöver inte förklara mer för alla som mist sin vän vet och förstår hur det känns. Efter alla tårar så har jag intalat mig själv att jag måste ju förstå att ett hundliv är inte 90 år, hur mycket jag än vill så kan jag inte trolla.

                                                                               


Nu har jag Linus kvar en pudelkille i pensionsåldern. Han älskar också dom långa promenaderna, liten som han är. Fast han är lite för liten för att hjälpa mig bära det som behövs under fjällturer när min skadade rygg säger nej.

                                                                             

Så nu bestämde jag mig. Torka tårarna för Balder hade inte velat se sin matte så ledsen. Ibland undrar jag om inte hundarna väljer oss och inte tvärtom. Av någon anledning halkade gubben och jag in på denna valp.

                                                                               


En riesenschnauzer flicka på 8 veckor. Jag blir full i skratt när jag ser på henne och tänker - klövja med dig lillskrutta. men liten blir stor och hon kommer att bli en stor, vacker följeslagare som likt Balder kommer att älska sina långa upptäcktsfärder.

                                                                              


Fast än är det en tid kvar innan vi tänker på det. Nu har vi fullt upp att upptäcka världen, få mattes mungipor att lugna ner sig efter alla hyss denna Siri kan hitta på. Ja kort sagt, jag tror och vet att Balder i sin himmel ler han med för att se sin matte ledsen det vet jag att han inte tycker om. Så för att föreviga denna unga dam har jag startat Siris dagbok. För den som vill följa hennes tokerier kan ni läsa där. Ja det har jag förstått att ett liv med en riesen det verkar bli väldigt underhållande!